Monday, December 31, 2012

kakak ke tadika, adik ke rumah pengasuh

salam..

entry penutup utk tahun 2012, entry ke 78..lebih 23 entry dari tahun 2011..hehehe..tahun 2013 tatau lagi macammanenye...


dhini jadi kakak tahun ni..da besa da die...1.1.13 umonye  4thn dua bln cmtu...jadi da tak boley la nak dok taska..jadi kami akan hantar die ke tadika..tak perlu pk pnjg..kat kuala kangsar ni.takde nye tadika yg cm best je bunyi nye cam genius aulad, little caliph, montessori...yang ade n yang saya tau..tadika Kemas, Pasti n beberapa tadika milik persendiriian..jadi nak senangkan mama..dhini akan ke tadika Soleh Bistari (dulu namenye huffaz)..tak jauh dari taskanye..dan yg ke2 sebab dihantar ke situ..ramai cikgu2 di skola saya n sekitar kuala ni hanta anak ke situ....dhini memula taknak..atas alasan bebudaknye..sebab tak mahu pakai tudung..iye..mebi clap saya..saya mmg tak ajar dhini pakai tudung lagi..jadi pujuk punye pujuk...puji lebey2 sket..Alhamdulillah..mahu mendengar kata...minggu lepas da saya daftarkan..pendaftaran rm 298..termasuk yuran untuk januari..agak berpatutan yuran bulanan nye..rm160 sahaja..
dhini boleh duduk di tadika dari jam 7 pagi hingga 530 petang..kiranye sebelah pagi belajar..petang kelas quran..dan boley dok situ sehingga la ibu bapa balik kerja..kiranye lebih murah berbanding duduk di taska dulu rm 200... semoga anak mama n abah ni mahu belajar bersungguh-sungguh di tadika..

dan tahun ni..adelah tahun kelahiran anak kedua saya...ala buchuk2 masham Imran ni perangainye adelah sangat manje..tdo lebeh suke berpangku n melekap ngan mama aje..haishh jenuh jugak walopon imran mmg tak byk ragam nangis2..dapat dipegang..akan diam dan kadangkala tersenyom suke..suda boleh diagah sikit2..tadi petang kami menziarah makcik yang akan menjaga imran bile mama pergi keje...pengasuh baru  ni da pangkat opah dah..die akan jage imran sama anak pompuan nye..kat umah pengasuh ni,die ade asuh sorang lagi gegirl..umo nak masuk 2thn..kira okey la tu..2 org jage 2 budak..tnye bayarannye tadi..mkck ani ni nak rm200 aje..so syukur la..ade membe2 saya yg anta baby area kuala kangsar ni amik upah rm230 ke atas...untuk adik..moga tak byk ragam dok umah orang nanti..nanti tu adalah awal bulan februari..mama akan bekalkan susu mama nanti..adik minum tau...


tinggal lagi sehari je cuti utk en.ikhwan n dhini..2hb mereka da kene gi skola..mama jadi suri rumah la dulu buat sebulan ni..tapi tetiap pagi kene driving jugak..anta dhini ke tadika..ooo masih belum mencuba meletakkan imran dalam carseat...bagaimanakah agaknye reaksi adik??esok kita cube la ye...

SELAMAT MALAM 2012

5 comments:

  1. Di mana tadika soleh bistari tue..saya nak hantar anak saya..

    ReplyDelete
  2. Di mana tadika soleh bistari tue..saya nak hantar anak saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di taman kenas kuala kangsar..jln masuk ikut kedai vinayagar n restoren cina taman kenas..trus smpi ujung corner lot ade tadika comel dstu..ni no fon cekgunye 0195503178

      Delete

teman ombak