Thursday, December 13, 2012

aqiqah imran

salam semua...

semalam kami sekeluarga balek semula ke kg.sg wangi..umah mak mentua..bagi menghabeskan pantang saya disini...kat umah mak saya..takde internet..so balek sg.wangi baru la nk uplod gamba kenduri atok n aqiqah imran...Alhamdulillah..selesai semuanye..makanan pon berlebihan..cuaca mase hari kenduri pon baek2 aje..petang da selesai kenduri baru ujan turun...

 mbekmbekmbek...dhini ngan sepupu2 nye suke sangat bile kamben aqiqah da sampai umah atok..beli pada 2 org tuan..payah jugak nakcari kamben yang cukop umor..saya pon tak bpe paham nape tuan jual ni jual guna kilos..lagi untung gamaknye.sebab mse dhini dulu..tgk je kamben trus tuannye gtau bape ratus...yang ni tuan nye jual sekilo 20hengget bagi kamben hitam..kamben putih sekilo 18 hengget...kamben hitam memang besar..ni jenis bela bagi makan pelet..mase abah saya g survey ..berat die baru 47kilos...mase kami ambik beratnye da 57kilos...yang putih pulak..kamben kampung..makan rumput2 daun2..survive sendrik kot..kurus je..30 kilos... petang jumaat selamat di aqiqah kn oleh kawan abah..tak de pon amik gamba.. ye la..mama masih pantang dok dlm umah..encik ikhwan sebok kene pegang kamben...


ni kumpulan marhaban kampong..tak ramai yg dapat dtg..sebab ahli2nye yg laen g kenduri yg da org tempah dr awal dr kami..jadilaa..dalam 7 org pon oke je..takde buat cukur2 jambul..sebab imran da siap die cukor..so haritu dengan makcik2 ni berzanji je la...tengok buai utk imran..simple je..mak saya ambik kat kg ni..die bg buai aje..hiasan laen takde..berpatutan la ngan rege..n imran naek ade la dalam 45min je..time die ngah tdo...pastu da tamo...naseb mama tak bersusah payah nak buat buaian sendrik..hehheh...imran tak bese ngan buai...bouncer pon tak naek lagi..


ni bawah ni..gamba pertama kami sekeluarga...adik kecik lagi..tak pandai tengok kamera..hahhaha...jadilahh..


  dan ni gamba kami semua sekeluarga..pas abes2 kenduri..dok rehat2 kat beranda..ni pon tak semua sebenarnye..kakak dhini takde dalam gamba...da tdo keletihan...letih bermain...terima kaseh semua yang hadir dan membantu menjayakan kenduri ini : )


3 comments:

  1. baeknye imran..x tdo dlm buai..sng mama nk jge...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..moga berterusan la cmtunye dik

      Delete
  2. Encem imran:))
    Bsr nnt moga jd ank yg soleh ye syg..
    Aminnn..

    ReplyDelete

teman ombak