Tuesday, January 3, 2012

TAMMAT sudah cuti sekolah

salam...

arini las bercuti kan bagi anak2 skolah dan cekgu2 skolah...seawal pg tadi saya anta dhini ke taska..latihan utk die sblom sy btol2 g kerja esok..bukannye ape..die asyik merengek rengek taknak g taska..da manja lebey sebulan setengah mama cuti...jenuh pujuk jenuh janji2 manis..baru la die senyum je ke taska pagi tadi...

pas g taska ,sy ke pasar basah kuala kangsar..haish seawal jam 7 pg..sgt merasekan seperti mak mak dan makcik2 je..g sorg diri sbb en.ikhwan nak tdo lagi...g beli ayam, ketam,dan sayur2 stok seminggu..senang nnt nak masak utk dinner n bekpes kan..syok nye awal2 pg..semua barang tesusun byk aje...boley pilih pilih dan pilih yang terbaekkk...

arini lunch masak ketam pedas..lame da tak makan ketam..ngah sedap2 mencari isi di tepi tepi cankerang, terluka pulak kene kulit nye..adesss spoil mood makan..en.ikhwan tlg pulak kupas2..tapi tak puas rasenye...pedih woo kene cili bile luka...

k skang cekgu nak gtau tugasan cekgu ilya untuk tahun 2012 nih...ye la sok da nk mula mengajar..kene ingat sume jawatan supaya tanggujawab itu dilaksanakan dengan sebaiknya..tak gitu...
(1) saya adelah guru kelas 4 Sains..jawatan dan kelas yg dimohon,,diluluskan oleh pihak pengurusan- senang sket jadik form teacher kelas depan nih.
(2) setiausaha jadual waktu dan guru ganti...ni jawatan yg sedia ade..masuk tahun ke 5 menjawatnye..tp baru tahun ke2 membina jadual cekgu2..sbb b4 pak aji masuk jadik pk pentadbiran, pk yg lame sgt rajen buat jadual..time tu sy tolong pon tidak walopon adejuga die mintak tlg..sy malas..sy wat jadual relief aje mase tuh...
(3) ketua guru utk persatuan sains dan matematik...ni jawatan baru sbb sy mohon digugurkan dr panduputeri..sy lebey suke persatuan dr unit beruniform
(4) guru bola jaring..ni pon masuk tahun ke 5..walopon tak reti sgt maen..tp boley la sket2 nk coaching bebudak..
(5) cekgu fizik 5 sains...haish..ni tak bpe nk minat..sbb mase bebudak ni form 4, junior saya yg aja..ble masuk f5 gk sc suh saya pulak ajarnye..saye menurut perintah je la
(6) cekgu maths 4 sains, 4kemanusian dan 5mpv...i tak kesah kelas ape pon..sebab i love mathss

ha itu aje tugas sy utk tahun 2012 ni...oke oke la bg saya..semoga tahun 2012 ni akan membuatkan lebih bersemangat utk menghasilkan kejayaan anak2 didik saya..tahun 2011 ade kejayaan yg manis utk sy kenangkan..antara pencapaian terbaek diri sendiri...mohon Allah mempermudahkan urusan mendidik anak2 orang menjadi yang berguna..mohon Allah memberi kesabaran untuk saya ..mohon Allah memberi sifat ikhlas dalam diri ini...

okey..SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH CEKGU CEKGU DAN ANAK ANAK DIDIK...semoga berjaya :)

5 comments:

  1. ilya...sy da start sekolah dr rabu lepas. :(
    aku kene pgg kh 6 kelas taon ni! kh lelaki form 1. aku x suke la ilya. tp bersyukor jgk dr ajo subjek laen. sbb kh ni bdk sparoh. senang aku nk blasah. cume aku x larat sbb start taon ni xde exam. sume kene bagi keje penilaian.
    dan yg sedey, maths aku sekelas saje. alhamdulillah kelas 1st.

    ReplyDelete
  2. ain: ain awak mmg patot stat awal sebab nnt awak nk cuti kawen...ala syian nye awak ajar kh..ee pandai ke bertukang?? pandai ke men jait??hehhehehe..sabar la ye..mane tau cekgu maths boley naek pangkat jadik cekgu wibawa kh nnt ..hehehhehh


    cheqna: thanks kakak :D

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. correction. 7 kelas! huwaaaa!!! sy hentam jek ilya. haha insyaallah. yg penting naek pngkt kan? hahaha

    ReplyDelete

teman ombak