Friday, January 6, 2012

membilang hari ke Sri Pelangi


heheheh..en.ikhwan ngan saya sudah sgt teruja untuk berpindah rumah...walaopon masih banyak lagi barang yang belum di packing...3 hari bekerja ,,rase penat sebelah malamnye ingin ber packing...
update rumah 101, sri pelangi..sudah di cat bilik2nye...mengikut kale yg cat saya beli..huishh..nampak kat kertas cm terang..bile da kene satu bilik..saket mata ade.gelap pon ade..saya jadik rase tak besh kat ati..so g kedai cat..top up kale neutral sket..amik pepel plg lembut yg namenye patina..n cream yang namenye snow lily...mase beli 2nd time tu baru la cine nippon tu gtau yg kalu kale terang,letak kat dinding jadik kuat..kalu kale yg cm xnampak beza kat paper tu, bile kene dinding memang soft aje..hampasgas..aritu xnk advise cmtu..takpe la..so btolkan sket kale..sya da rase lega...

update laen..da 3 hari da abg dee besi pasang grill..tapi masih tak siap2..haish..da kuar da rungutan antara kami somiisteri..xpe sabo..kate nak tlg melayu...tadi baru siap awning..yang tak siap lagi satu adelah grill pintu depan..sebab ade bunge2 n kalekale sket so lambat..aje suke keje tangguh pon..grill benda utama kan utk rumah..keselamatan..bile takde grill nak masuk barang pon risau...

dalam risau2,,sebab abg dee punye istri kate arini siap pasang grill,,jadik dengan kompiden nye saya bersetuju bile tokei hupfat perabot nak anta brg2 yg saya beli minggu sudah..mulanye sy kate nnt2 la..tp die beria nk anta sebab arini die ade ramai pekerja..mebi die cepat2 nk anta sbb nk duet n nak raye cine..cepat anta cepat setel..tp bagus hupfat ni..kedai kat sg cpot..sy beli perabot kedai cine je..memang verangan la nak rozel, lorenzo..tak ado nyo...mase sy survey2 sbenanye kt kedai die tp trus jadik beli..tu perangai en.ikhwan..tak payah survey..saya kalu diikutkan memang suke cuci2 mata je dulu...

saya beli katil king, lemari baju, lemari makeup,sofa,rak tv,tilam..dapat la freegift mejakopi ngan bantal..perabot laen pakai yg kat umah sewa ni...katil queen saya akan masuk guestroom, katil dhini tetap sama,,meja makan pakai je yg mak mentua den belikan dulu,cuma sofa bunge2 saya ni je saya anta umah mak abah..tu pon ntah bile abah nk anta lori amik sofa nih

n mebi esok ,,ah kheong kitchen cabinet nk dtg buat..cine ni la yg plg cepat skali..janji 2 minggu tepat je die tepon..nk dtg pasang..sbb grill tak siap mase tu,,so hold dulu..n esok kami nk g li lampu2 kalimantang...da masuk benda2 laen baru nk buat lampu..ni kes grill lambat la nih...en.ikhwan nye style..grill takdak yg laen hold..harap2 ade je kedai letrik yg boley pasang esok..senang la sket sebab kami kan cuti weken...

emm tu je la crita hapdet rumah 101, seri pelangi...kalu semua2 setel insyAllah kami nak masuk cuti raye cine ni...cuti raye cina skolah en.ikhwan cuti seminggu walopon skolah die mane ade cine..semua org asli...skolah saya dengarnye cuti tak seminggu pon..sebab skolah saya skolah melayu n india..haishh..cube la selaras je..kan syiokk..tak la dengki mendengki hal cuti..


^^mood bercuti maseh ade^^

No comments:

Post a Comment

teman ombak