Friday, March 13, 2009

pemergian mereka

1.....
last entry aku aritu aku gtau kerisauan tentang pkck...
jam 6.55 petang rabu 4 mac lalu pakcik menghembuskan nafas terakhir di ijn..
jenazah dibawa pulang ke rumah abah aku di simpang tiga...
sayu sgt rase ati semasa hari pengkebumiaan...tangisan makcik yang tak reda2 buat hati aku rase pilu sgt..andai aku berada di tempatnye..masih tak dpat nk dibayangkan lagi bagaimana keadaan itu..makcik ceritakan antara tanda2 sebelum pkcik pergi...sgt menyayat ati...mimpi2 yang mkck lalui...dan yang paling mennggalkan kesan pada makcik ada lah genggaman dan hayunan tgn mereka di pagi subuh sebelum pkcik pergi...pakcik memamg seorang yang sangat romantik..kalah ikhwan aku rase dalam bab ni..kasih sayang die memang dapat dirasai pada sesiapa yang rapat dengan nya...
pakcik...yaa doakan agar pakcik berada di tempat yang dirahmati oleh Nya...ameen...

2......
4hari selepas pemergian pakcik..keluarga kami sekali lagi dikejutkan pula dengan pemergian cik Nab..isteri paman subari @ adik ipar mak aku..ni memang memeranjatkan...dimasukkan ke hosp changkat melintang utk 2 hari kerana bengkak kaki mebi gaot...dan dibawa ke ipoh kerana sesak nafas...pemergian cik nab mase aku n famili pergi melawat di hosp ipoh...aku dapat melihat reaksi keluarga paman menerima berita yang langsung tak dijangka ini...simpati untuk akak@aniza dan ajir yang masih belum puas bermanja dengan ibu...kak liya harap kalian bersabar dan tabah melalui hari2 yang mendatang ini...moga cik nab juga ditempatkan di tempat yang dirahmatiNya...

........
itu lah yang dikatakan ajal dan maut di tgnNya..tak kira usia dan ketika...
bile sampai hukumnya..kita pasti akan dijemput juga...

No comments:

Post a Comment

teman ombak