Sunday, February 3, 2013

esok saya kembali bekerja

salam

harini tammatlah cuti bersalin saya tiga bulan..sebulan dok rumah sendiri ketika suami pergi bekerja dapat la rase macam mane jadi suri rumah sepenuh mase..best..ikut suka hatilah nak buat kerja ape..hahahhahah..

maka esok..bermula lah langkah saya ke sekolah untuk mengajar di tahun 2013 ini..huhuhu..macam2 rase..seronok pon ade..seronok nak jumpa kenkawan..kakak2 kat staff room tu...gosip2..muahahhaha..tahun ni saya ajar maths form 4 n form 5 jugak lagi..cuma fizik hanya ajar form 4...dan esok..waktu saya 6 periods..kira full lah tu..aiyooo..tarak syiok laa..dan dimulakan dengan kelas 5 "Kesayangan"..aduhh...
sedih pon ade..sebab kena tinggalkan imran ke pengasuh..ntah camne la die esok..

ni lah antara kenkawan rerapat yang dirindui..kak taa n nani...nak ngunyap2 sambil gosip2..dari gosip artis sampai le ke gosip kekanak dalam kelas..hihihii ..lagi satu bestfren saya ngah cuti bersalin..da kate kawan baek kan..ngandung sama ..bersalin pon beza bulan je..tapi die best la..cuti 5 bulan dari nov 2012 hingga ke mac 2013..kan aini ..

malam ni saya da siap memacam beg kat tepi pintu tu..beg ngajar saya (ada buku2 latihan n buku rancangan mengajar), beg telekung, beg pam susu (ni yang tak pernah bawak lagi), beg imran ke pengasuh , beg skolah dhini...hohohoho..dan pagi sok saya kene bangun kul 5 la nampaknye...sebelom ade imran..bangun kul 6 pon ley buat sarapan untuk en.ikhwan dan saya bawak bekal...tp esok..saya bangun awal bukan nak masak bekal..tapi nak siapkan diri dan anak2 sebelum ke sekolah.. sok bekal saya roti butterscotch n air milo je lah..
anak2 kesayangan mama..imran 3 bulan esok :) bam2 sama naek ngan kakaknye
 ni bukan nak menunjuk ke ape..ni je yang sempat saya simpan selama sebulan dok umah sendiri..kekangan sebab imran df n saya yang malas2 je nk pam tu kekadang..saya kira2..ade la 11 botol + 23 packs kalikan dengan 5 oz..jadi esok waktu2 pam kat skolah..nak bagi saya semangat..saya nak bukak blog tengok gamba ni..supaya saya rajin2 mengepam walopon anak di rumah pengasuh..doa2 kan susu saya meriah ye kenkawan..saya da siap bekas air masak 2 liter untuk bawak ke sekolah esok :)jenuh meneguk nye..sebab saya pon kategori malas minum air kosong..hahahaha..


okeh budak bam bam anje2 mama..esok jangan ragam2 dok umah opah k..awak kan anak yang baik lagi mendengar kata :)

akhir kata untuk diri sendiri
SELAMAT KEMBALI BEKERJA PUAN ILYA ISMAIL
SEMOGA SENTIASA BERSEMANGAT DAN CERIA-CERIA
DENGAN APAPUN KEADAAN 
BEKERJALAH KERANA ALLAH SWT
TANGGUNGJAWAB DAN AMANAHNYA PERLU DILAKSANAKAN 
DENGAN SEBAIK MUNGKIN


p/s : terasa diri sangat poyo menulis sedemikian T__T

2 comments:

  1. hehe, selamat berjuang kak.aini bakal menyusul,hukhuk.sonok tgk stok akak

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kaseh aini..hari pertama berlalu dengan begitu baek..terasa ceria sampai ke petang..takde meeting..so 2.30 da boley cabottt...hikhik..dapat la 2 kali pam sebab waktu full arini..dalam 12 oz cmtu..syukurr

      Delete

teman ombak