Tuesday, February 12, 2013

baru nak merasa

salam

 PAVLOVA

orang laen lame da merase makannye..saya baru harini..kat kedai2 kek kuala mane ade jual..nk kene tempah..jadi perasaan nak makan tu tak la poyo sgt..mebi tu la pasal saya baru nak merasa setelah org laen jenuh merasanye..

ni adalah air tangan adik ipar saya..die rajen cuba2 ni..jadi saya sebagai kakak dalam keluarga..dengan semangatnye memberi sokongan..beria ria la kami ke tesco, the store n giant manjung mencari cari bahan2 nye..yela..kan masih cuti CNY..byk kedai katop..pastu barang2 makanan basah kat supermarket pon cam berkurang je...

oo setelah gigih berusaha..berjaya siap..dengan tanpa bantuan dari saya kecuali sokongan moral a.k.a sembang2 kosong di dapur..da siap tak sabar nak makan..buat besar2 tapak tangan jadi sape nak makan sile la decorate sendrik..

pe komen nye ye...sebab tak pernah makan..bile da makan baru tau..tak la best sgt..mcam gula kapas pon ade..adik ipar saya ckp jenuh tunggu nak masaknye..makan cam buih sabun aje..hahhahha...tengok2 testimonial org rase cam mashmelo..sebab saya pon tak makan mashmelo..jadi saya anggap yang adik masak tu..itu la rasenye..manis manis dan masam masam buah..sedap laa..tapi mmg tak kenyang walopon saya sempat makan 3 ketol..sempat tau..hewhewhew..n adik da cakap tamau cuba da..ini la yang pertama dan ini yang terakhir
huahuahuahuahuahua..maaf ye kakak mu ini hanya tau makan sahaja

ape yang dapat saya katakan..kekadang betol jugak pepatah yang lebey kurang camni..indah khabar dari rase...contohnye saya beli macaroon secara online haritu...ngidam ngandung imran...perghh gambarnye cun sesangat..orang sana sini cerita makan macaron..bile saya makan..ohhhh manis meletingg..tak mencapai rase sedap saya...dan saya pon kata..takkan kubeli lagi macaron...hehehehehehhhh...sama la cam pavlova ni..bile org uplod gambo kat fb sure kate sedap sgt..rupenye bese2 aje..
tapi tu pendapat saya..
 laen orang laen pendapatnye....ye dak??


p/s : craving for choc chisstat..melelehhhh..tapi tak reti buat



13 comments:

  1. betul tu. akak pun tak suka pavlova n macaroon. kemanisan yg tak boleh diterima lidah dan tekak. cuba sekali nak puaskan ati je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak mase kami nak baking ni saya bukak la entry akak pavlova..hihihi jadikan panduan..tengs ye

      Delete
  2. betul tu. akak pun tak suka pavlova n macaroon. kemanisan yg tak boleh diterima lidah dan tekak. cuba sekali nak puaskan ati je.

    ReplyDelete
  3. heee...linda pn x pnh mkn lg kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kos nak buat cam byk je nak kene beli nye..jadi kalu nak merase..baek beli kat kedai kek yang di jual kecik2 tu...selamat mencuba rase :)

      Delete
  4. Hahaa..setuju sgt! Sbb kwn blogger ckp sdp..saya try beli dari kedai kek dkt rmh ni. Takle sdp mana, manis dan rasa mcm mkn krim. Tak reti nk describe. Yg penting tak minat nk mkn lg.

    Camtu gak macaron..durian crepe..indah kabar je. Sbb tekak lain2 kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. durian crepe je saya tak pernah makan..walopon peminat durian..tapi rase tak berkenan pulak bile durian mix cream...ramai yg ckp sedapp...kebenarannye lain tekak lain minatnye :)

      Delete
  5. Salam Yaa... yg suka makan pavlova ni scha al yahya je... hehehehe.. kakak pun tak suka... jenuh gak cari mana bestnya.. tak ada keinginan pun nak buat.. sbb blanja dia agak mahal n rasa dia tak berapa syok.. tp pd yg suka tu mmg sukalah... macaron pun sama rasa macam makan gula je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macaron yaa oder aritu 18bijik rm45kalu xsilap...siap bagi orang..n siap tak terabih 5bijik kot..mmg potong kaki la kalu ngadapnye...

      Delete
  6. Sama la mcm kak qin Ya. Tekak orang kampung kut....suka cuco pisang dan yg seangkatan dgnnya aje....huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi betoi..tekak kampung sangat kita ni kan kak kinn..hikhikhik...

      Delete
  7. Membalas kunjungan & follow. Nampak mcm sedap. Terliur dh. seb bek bgtau tak sesedap mana. hehe
    Jemput joint segmen saya http://www.ieta.my/2013/02/segmen-komen-cadang-blog-ieta.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. time kaseh..hahhaha g la cube makan dulu mane tau rase sedap ...selera kan berbeza2..hihihihi

      Delete

teman ombak