Tuesday, January 22, 2013

rambut dhini

 salam.


pagi ni saya tak hantar dhini ke tadika..sebabnye semalam makcik en.ikhwan meninggal dunia kerana diabetis..arwah meninggal di usia 59 tahun..selepas seminggu dipotong kakinye kerana diabetis.
AL FATIHAH.
Disebabkan en.ikhwan kerja di pedalaman...berita ini tak dapat dimaklumkan awal..arwah meninggal jam 9.00pg..jenuh saya contact fb kenkawan nye..tapi tiada yang online..rupenye internet sekolah mereka upgrading..jadi internet down..jam 1230cmtu baru la en.ikhwan tahu..dalam kul 4 30 kami sekeluarga balek ke kg.merua parit untuk ziarah keluarga..arwah da dikebumikan jan 2 00 ptg. kami tunggu sehingga majlis tahlil pada malam tu..dan balek semula ke kuala kangsar..sampai lebey kurang jam 11lebey malam..rase penat..jadi saya pon ckp kat en.ikhwan..tak mahu hanta dhini ke tadika pagi ni..

semlm ramai yang tegur rambut dhini da kontot..iye saya dan dhini sesame g kontotkan rambut..kesahnye berlaku jumaat 2 minggu lepas..dhini potong atas alasan pakai tudung ke sekolah..agak rimas tengok die berambut panjang dengan memakai tudung..bile time amik balek dari tadika..hamboi..rambut da jurai2 ikut sekeliling tudung..hikhik..mama potong sebab ketara sgt proses keguguran rambut skang ni..jadi selesa sket bile da kontot kan nye ala ala rihanna..wakakaka

gambar di awal pagi jumaat  sebelum ke sekolah..


baik je dhini..tak gerak2 mase di potongkan rambutnye..kami potong rambut di kedai melayu ..kalau orang kuala kangsar nak cube pergi ke lembah (tepi sg.perak). dekat deret2 kedai depan arena square..name kedai rembulan emas..hamboi name..dasat..kedai nye kecik comel je..siap bley wat facial..tapi massage takde..sy gtau ni sbb susah pulak saya nak cari kedai melayu..kebanyakkan nye salon cine..bukan taknak potong dengan mereka...cube dulu dgn melayu.

 ni lah hasilnye..potong bese je..tamo nampak boyish sgt..abahnye tak suke..actually nk potong ni pon die bisin..die suke dhini rambot panjang walopon anaknye itu kekadang nampak cam style rambut hantu kak limah..alahai la abahnye..

gambar tengah makan dinner kat the gate cafe..dhini boley je abeskan nasi gorang cine tu sensorang tau tanpa bantuan mama n abah..kuat makan sekarang ni..lagi2 kalu disuap..n mostly memang disuap sebab biar rase enzim2 dr tgn mama ni..hehhehe..sebenarnye kalu tak suap dhini makan cam patuk2 ayam n semestinye tumpah2 selerak..

 ni the latest pagi tadi..muka heppy dapat dok umah..sebab dhini tak puas hati..die g skolah tapi mama n adik dok umah..n bile adedhini di rumah, mama byk jugak boley buat keje laen..sebab adik suke kalu kakak ade sebelah die..boley diam cam tgk tv sesama je gayanye..

apa keje yg mama buat pagi tadi...

ni haaa..tukar cadar semua bilik..dengar kate mak mentua n adik ipa nk dtg nanti..jadi tukar la awal2..agar beseri je nampaknye..hehehehhe..ni longgok depan pintu  sebab mau hantar ke dobi..hohohoho..kemalasan melanda..hari cam redup2 aje.. dan saya mmg tak berapa suke menjemur kaen besar2..boley je jemor kat pagar..tp tak suke dan malas..dah kalu malas..mmg byk je alasannye kan..selesai memandikan diri sendiri dan anak2..kami pon ke dobi..naseb hujan renyai2 pon da berenti..
ok tu je crita hari ini
: )





12 comments:

  1. ha ah sama ngan dhini heheheh.... rambut dhini nipis kan... cuba pakaikan dhini himalaya hair cream ok... ilya plak kakak kena bagi dia panjang rambutnya sbb kalau pendek asyik terkeluar je dari tudung... kalau di ikat kemas senang.. n babah dia pun tak bg potong rambut dia... rambut kakak pun dising potong aritu.. dia tak tau gugur camna kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo nanti yaa cr la cream tu..dhini tak pandai urus rambot lagi kakak..nnt da reti kita kasi simpan pnjg..ley tocang2

      Delete
  2. Salam perkenalan kak =)

    Subhanallah...comel dan solehah sungguh tuan puteri. Semoga solehah sokmo ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kaseh menjenguk kesini :) aminnn

      Delete
  3. Replies
    1. iyee..nanti dapat2 wangee n lipat cantek aje...hihi suka..

      Delete
  4. Susah juga kalau tak boleh nak dihubungi jika berlaku sesuatu perkara seperti kematian ni kan.

    Al-Fatihah utk Allahyarhamah makcik En Ikhwan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kaseh en.yb datang jenguk ke sini..iye memang payah la kalu berlaku emergency seperti kematian atau sakit...dan selalu buat hati isteri ni risau je bile susah utk dihubungi..agak lambat rasenye kerajaan membangunkan kawasan org asli..sekurang2nye utk telekomunikasi.

      Delete
  5. Alfatihah,,,,saya pun suka potong pendek rambut sofia...nampak kemas....pakai cekak rambut lg kemas....sofia kalau pakai tufung tak lama...ni pun nk latih coz thn depan nk hantar pasti....comey rambut kak dhini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terma kaseh cg.noora..kalu sofia pandai ikat n jage rambut panjang pon senang kalu bertudung..ni kakak dhini tak pandai nak ikat..tu serabot je rupenye..

      Delete
  6. dulu rambut my Dania panjang mcm tu la..ada curly2 skit...tp dah masuk tadika terus zasssss....

    ReplyDelete

teman ombak