Thursday, January 10, 2013

mee kuah daging cara saya

salam
sejak jadi suri rumah ni..setiap hari memasak..memang setiap hari pon mkn nasi..borin pulak rasenye..maka setelah jenguk2 peti es..ade mee kunen..k jom gugel resepi mee kuah daging..

da dapat resepi..rupenye byk bahan yg takde..antaranye kacang tanah..udang..tapi kalo ade udang pon bukannye boley dimasukkan..sbb anak dara saya dan abahnya tak makan udang..

jadi disebabkan nak jugak makan mee kuah buatan tangan sendri...
tadaa..da siap..

kuanye tak bape nak pekat..sebab guna kentang lenyek je..kacang takde..kentang pon 4biji kecik aje..pastu mase menumis cili kisar, bawang, sos tomat pulak takde..guna sos cili n sos tiram aje..bila da siap nak celur mee baru prasan..sawi da abes..okey layan kan aje ape yg ade...

da selamat pon masok perot saye..tak brape nak pedas..jadi penambah perasanye saya makan dengan sambal kicap..ni sambal yang sentiasa ade dalam peti es saye..habes je sure kene buat..

selamat mencuba masak mee kuah daging ye sesape yang tringin..resepi kat encik google banyak..
hehe o_0

8 comments:

  1. cheqna berhajat nak buat mee bandung petang ni..moga2 menjadi ler....=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo mee bandung saye suke jugaks..ish sebut bandung..tringin pulak nk minum air bandung...wallah sedapnyee air..

      Delete
  2. Sedapnya...mmng terliur tengok....

    ReplyDelete

teman ombak