Saturday, November 17, 2012

mama selesai berurut, imran sudah dibotakkan

salam

hari ke 14 saya berpantang...da 2 minggu ..30 hari lagi ye menanti...setakat hari ini..terus terang..pantang saya tak seperti berpantangkan dhini dulu..ye la..hari ke 3 hingga ke 7 ..saya dan imran di wad hospital kerana jaundis..hari seterusnye..kami berulang alik ke klinik kesihatan utk ambil bacaan kunin imran..hingga hari ni kuning imran masih ade..tapi menurun dengan konsisten..semoga trus ilang ..KUNEN g maen jauh jauh...

dan hari ni..saya selesai mengurut..bukannye sy urut sampai 14 hari ye..3 hari je..tp sebab byk kekangan..tu yg bertangguh..mengurut hari pertama pada hari ke3 sy berpantang..terberhenti ble kami tdo di wad...da balek dr wad..kakak tukang urut pulak g melancong ke thailand seminggu..so semalam dan hari ini bersambung la semula urut mengurut orang pas bersalin...

syok la kan dapat diurut..perghh hanya saya yg rase..SAKIT WOOO....tak pasti adekah kakak tu urut secara ganas dan kasar atau badan saya yg da berangin sgt...mebi da berangin sgt la...sakit amat bile die tekan2 kat kaki...berketul2 rase urat..nak betulkan jenuh la di picit ctu aje..mau jerit2 kalu saya tak gigit bantal tau...habes ape yg ade berhampiran saya cengkam kuat2...saya ni bukannye tahan sgt kene urut kuat2..badan lembik agaknye...en.ikhwan selalu kate..kalu takat nak sapu minyak ..mane ilang rase lenguh2 badan..tu sapu manja namenye :D

pakej mengurut ni..die urut..bawak daun suh kita mandi daun..pakaikan bengkung...tapi sebab saya ngurut jam 3 ptg..jadi die tak mandikan..so die offer saya g umah die wat sauna...saya pilih tarikh nexwek sebab skang imran kunen lagi..jadi rase tak seswai lak nk g sauna...3 hari = rm150...okey la kot..die urut badan saya 2 jam.habes lunyai saya tau..kikikiki..tak arr..tadi las urut die da naekkan rahim katenye..da betulkan urat2 yg tegang tu...btol kot..ade rase selesa sket kaki yg lennguh2..akak urut ckp..saya byk jalan mase pas bersalin..tu saket kaki..dok wad buat saya rase saket yg saya ade ilang..semua demi imran..saya kene la kuat...

pas selesai saya mengurut..saya mintak akak urut tolong cukurkan rambut imran..memang dulu mase dhini..kami cukurkan jugak..tamolah simpan rambot yang dalam perot tu..sebab dari pembacaan dan pesan org2 tua..camni...
Islam menggalakkan amalan mencukur rambut bayi sehingga botak supaya segala kekotoran yang keluar daripada rahim dapat dibuang dan membolehkan rambut baru tumbuh dengan sihat.
dhini dulu kami suami istri cukorkan sendrik..pakai pencukor rambut yg mesin tuh..pinjam sepupu punye..tak la licin sgt..nak pakai pisau cukor takot..jadi utk imran mintak akak urut tolong..Alhamdulillah selesai..akak tu da biasa buat gamaknye..relaks je die cukur..n imran pon sgt la baek..memula mase cukor..nyusu mama..da kenyang diam aje..sesekali merengek tapi tak lame..so senang la proses mencukur...syukur ye imran...






dan esok...abah imran akan bertolak ke sg petani..awal2 pagi lagi..bermulanye sesi belajar sewaktu cuti skolah..tapi yg menyedapkan ati mama...ni adelah semesterterakhir abah g blaja..maka cuti2 skolah tahun depan ..tiada lagi la kami ditinggalkan anak beranak...kalu selalunye..bile en.ikhwan g blaja..saya n dhini akan duduk umah mak saya di simpang tiga..oleh kerana sekrang saya berpantang..maka saya dudukla di rumah mak mentua bersama anak2...ye ade dua anak yg perlu dijage kali ni..dulu dhini sorg je..skang bile bah g blaja..mama kene jage imran ngan dhini..semoga anak2 mama tak banyak ragam ye...abah g blaja tak lame..3 minggu je..kita doakan abah berjaya ye anak2...


oohh en.ikhwan...saya pasti merindui awak nnt...hari2 saya berpantang..awak yang tolong buat banyak kerja..especially mandikan imran..saya tak brape nak berani sebab imran kecil lagi kan..udah2..jgn mengada okey mama..sile kuatkan semangat untuk membesarkan anak2..mama pasti BOLEH!!!

daa~~~


3 comments:

  1. ilya..congrats! blom terlambat lagi kan? best la kau da ade sepasang ;) doa2kan aku ye..im trying eveyday LOL
    take care ok, hugs~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengs nurul ain...good job n keep it up :D insyAllah ade le tu nnt

      Delete
  2. boleh taw amik tukang urut kt mana.. ad no telefon dan alamat x.. kalo ad tlg email kt nurulaini301185@gmail.com.. tq ye

    ReplyDelete

teman ombak