Thursday, November 1, 2012

cekgu ilya = 5 tahun


salam

 Alhamdulillah..hari ini masok 5 tahun saya menjadi CEKGU...cekgu matematik dan cekgu fizik..yang garang tapi baek hati..hahhahahaha...itu saya tak pasti..tu kene tny pandangan anak2 murid saya.. mereka yang tau..kebetulan harini ade majlis POTLUCK di bilek guru..aktiviti kegemaran kami di sekolah...saya memang tak bawak papepon pada mulanya..yela..dalam menunggu kelahiran si kecil..saya punye dapo mmg tak berasap..tak bpe nak larat + malas..muahahahhaha...tetibe mase perhimpunan rasmi terakhir untuk tahun 2012 ni..terdetik ati nak g bakery jap..li kek...kongsikan rase syukur ngan kenkawan...mintak kebenaran pengetua..lari jap...dapatla carrot cake..yummeh dr nora's delight talang..

5tahun berlalu..masih awal lagi perjalanan saya sebagai cekgu..masih rebung lagi..masih banyak yang perlu didalami..dipelajari..ditimba..masih byk pencapaian yang perlu saya capai..seronok sebenarnye jadi cekgu..walopon ini bukanlah cita2 saya mase disekolah..setelah masuk ke bidang ini..baru tau bagaimana cekgu2 saya dulu mengadap kerenah saya dan kawan2...


5 tahun saya mengajar di RMM aje..sekolah menengah pinggir bandar kuala kangsar..tempat bekerja yang kelengkapan tak la update sgt..byk kekurangan..anak2 murid yang pencapaiannye tak la hebat mane tapi ade yang boleh dibanggakan...dalam hati ni..rase selesa di sekolah ini..walopon kekadang ade perkara2 yang buat saya tak puas hati...hubungan kami sesame cekgu agak mesra..itu yg seronoknye..

doa saya...saya terus menjadi cikgu yang dapat menyampaikan ilmu dengan penuh ikhlas utk anak2 didik saya..tak kira mereka lemah, sederhana, pandai..saya mau saya sabar dan berjaya mendidik  mereka berjaya meningkatkan taraf kehidupan masing2...kejayaan mereka dalam ape bidang pon   kepuasan hati ini..insyAllah


No comments:

Post a Comment

teman ombak