Tuesday, October 16, 2012

terpijakkan LEBAH di minggu ke 36

salam..

arini saya dapat mc..alkisahnye pagi semalam..saya terpijakkan lebah di kasut...pepagi kat garaj saya ni byk gle lebah..ntah bersinggah dari mane la..hurung lampu..jadi besenye en.ikhwan akan menyembor ridsect..lalu matilah mereka..tapi yg saya kene semalam ni..die landing kat selipar hitam..n saya pon tak tgk2 nak pakai selipar..sekali..kene la kat tapak kaki..sekor je pon..tros masok rumah letak minyak..

en.ikhwan kate tak payah la g skola..g kelinik..tp die pon kate..gigit lebah besenye tak teruk..sakit kat ctu aje..so sy amik keputusan nak g jugak la skolah..jalan la hincut2..ntah semangat ape yg ade semlm..padahal kelas 6 periods..penat woo..ngan badan yg makin berat..mebi dalam otak ni plannak siapkan packing kertas soalan maths form4..nak siapkan skema maths...tu yg gagahkan jugak...

disekolah kira setel la..perkara yg ingin saya siapkan..bukannye ape..saya riso kalu menyusahkan org bile tetiba nak bersalin ke...tu yg g keje jugak..petang nye..kaki membengkak lagi..da tak muat sandal yg dipakai..saya takde la kene alahan sesak nafas ke, muntah2 ke,,siap mase kat skolah telipon 2 doktor kenalan saya bertanya kan hal ibu ngandung disengat lebah..dua dua pon g jawapan yang same..takde ape tu..sebab saket nye kat ctu je...kalu g klinik..doc bg ubat tahan saket je..

bile da balek rumah..en.ikhwan kata g je la klinik..g klinik azhar..n saya rase doktornye sgt2 mesra kali ni..lastime saya pergi tak la mcmtu..die nampak lagi risau..sebab saya da minggu ke 36..tp baby saya semalam..gerak dengan elok..dari pagi sampai malam...so doc ponbg la ubat paracetamol,alahan,antibiotik n cream..n MC sehari..soh dok umah..letak kaki tinggi sket..bagi bengkak ilang..n rehat...

pagi ni bangun tido..tengok kaki bengkak da kecut sket..dhini saya suh abahnye anta jugak ke sekolah..kang pas mama rehat2 kan kaki..boley la mama kemas2 rumah ni..heheheh..da masok  minggu ke 36 ni..debaran makin kuat..kalu saket perot sket da terpk..da sampai masenye ke...

doa banyak2 agar dipermudahkan segalanya..rase memang tak sabar nak tunggu orang baru ni..tapi debaran menanti kelahirannye lebih lagi dari itu..hahahah.penakot punye ayat..cam tak pernah bersalin kan...tp saya juga mengharapkan yang baby akan lahir pas raye aji..sebabnye..insyAllah selesailah tugas saya sebagai cikgu tahun ni..minggu ni minggu peperiksaan tingkatan 4..jumaat ni paper maths saya..jadi kalu pas raye aji.sempatla saya marking n key in markah..saya sgt berharap2 keje2 itu tak perlu diselesaikanoleh saya sewaktu berpantang dan tamo la susahkan orglen utk membuatnye..bagi pelajar form5..saya rase ulangkaji soalan2 trial yang saya buat sepanjang bulan ni..insyAllah dapat membantu utk mula menjawap spm 5 nov ni..semoga usaha2 saya dan anak2 murid diberkatiNya..dan mereka diberi ketenangan dan keupayaan utk menjawab dengan sehabes baek...

itu aje cerita pagi ni..nak bekpes simple2..nak dok baring dengan meninggikan kaki agar bengkaknye cepat surut...SELAMAT MELALUI HARINI DENGAN PENUH CERIA UNTUK SEMUA : )

2 comments:

  1. ilya! ingat x dulu kt utm aku pon pnah terpijak lebah?? aku blk mandi pagi tu nk g kelas terpijak lebah depan pintu. sementare nk tunggu klinik kesihatan bukak aku boleh nampak bisa dia menjalar kt tapak kaki tu. sampai2 jek doc bagi inject kt bontot. huhu

    nway selamat menunggu hari utk bersalin ye! happy for u dear ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye iye...saket sgt kan...aku ni lebah da pening2..tp sakit bengkak tu ade..aku preggy die tak bg la injection...

      tengs..doa untuk aku k

      Delete

teman ombak