Thursday, August 9, 2012

MoreH (ii) rmm dan roti pizza untuk bersahur


salam...

seperti yang saya tulis semalam..sekolah saya buat majlis berbuka pose secara moreh di rumah guru yang sukarela menyediakan tempat utk kami berbuka pose sesama..moreh 1 dibuat di rumah kak adnin..minggu lepas..tapi saya tak pegi..dan minggu ni kak hjh noremah pulak yang offer diri...majlis secara santai..mula jam 6.30 dengan bacaan yassin dan tahlil kemudian kami berbuka pose..berbuka pon merata rata di kawasan rumah kak emah ni..kaum muslimin di meja bawah garaj..dalam rumah..muslimin di bentangkan tikar kat atas rumput karpet then berbuka lah kami secara open air...fuhh nikmat je..enjoy rasenye..dengan kawan2..melayan anak2...kira berjaya lah aktbt kgkt utk ramadhan ni...menu berbuka nasi beriani kurma kambing, kari ayam, kerabu dan kueh mueh...simple..tapi kenyang sesangat la jugak..pas berbuka semayang jemaah magrib utk lelaki..utk perempuan sendrian berhad sebab tempat terhad...okey ni antara gamba yang saya sempat snap..ade byk la jugak..sy uplod dlm fb...

mama n aunt nani...penuh pinggan ye sebab kongsi ngan dhini
dhini n abg faris baju pepel n anak2 cikgu mizi
dhini yang suke memanjakan diri dengan aunt ita
kak liza n tuan rumah berbaju pepel..kak hjh noremah yang sgt gembira dengan kedatangan tetamu2 ke rumahnye
memang senang kerja bile aunt nani n aunt ita take over jage dhini :D


pas je balek dr rumah kak emah..hasrat nak makan yg cheesy tetap ade..bahan memang da beli petang tadi..tapi nk uli doh memalam rase malas...so ter pk utk bersahur saya buat roti pizza je la...guna roti keping..tengok ramai org da cube cara cmni...n akhirnye sahur tadi menjadilahh roti pizza saya..buat 4 keping je..2 utk sy dan 2 utk en.ikhwan...kawan kan dengan air milo..yummeh...alhamdulillah masih tak trase lapa sampai petang ni...


:D rajen pulak saya update belog 2 ,3 hari ni kan...

No comments:

Post a Comment

teman ombak