Saturday, July 21, 2012

sahur 1 ramadhan


salam...


bangun masak sahur jam 4.40 pagi..sahur pertama di rumah sri pelangi..sunyi aje..sebab jiran sebelah menyebelah takde..dulu kat taman kenas..kul 4 da bisin2 da..sebab berjiran dengan orang2 tua ...kita baru nak masak sahur da dengar da..makcik melah mengalunkan ayat2 alquran..die qariah ..pastu sure dengar cerek makcik ani berbunyi..hehhehe..sunyi pon sahur tetap le kene masak..kletungkletang..siap nasi goreng telo dan ciken popcorn...

bersahur la kami suami isteri..en.ikhwan muke sememeh je..sebab die tido lambat semlm..kat kul 2..sibok cuci air cond..sebab tak bape nak sejok..habuk da byk rupenye..jadi mase sahur..cm lalu tak lalu je makan..saya cube utk makan dengan sempurna nye..sebab ni kali ke dua saya berpuasa sebagai ibu mengandung..tahun pertama masa 2008 peknenkan dhini..Alhamdulillah mase tu cukop pose saya sebulan..so sy sgt mengharapkan tahun ni juga begitu...

jadi ape menu lain mama mase sahur tadi???pas makan nasi goreng 2 senduk..mama makan 3 biji kurma..pastu 2 gelas air kosong..segelas esp shaklee..vitamins..n cagut2 sket biskut..dengan harapan menggunung...InsyAllah semua tu cukop utk baby dalam perut mama.. :D

kat fesbok byk orang post pasal kelebihan ramdhan..aktiviti ibadat yang perlu kita buat utk top up amalan..so salah satu nye saya tempek kan kat sini..


kesempatan ini..saya nak mohon maaf segala salah silap terkasar bahasa dan terusik hati kepada SEMUA yang mengenali saya..moga RAMADHAN ini membawa kita ke arah yang lebih baek dan Allah merahmati kita semua..ameen...selamat berpuasa !!!! 

1 comment:

  1. Nasi goreng pun sedap jugak dik buat juadah bersahur

    ReplyDelete

teman ombak