Wednesday, October 19, 2011

m00d ::Tak besT::

salam...

arini saya tak g kerja..bercuti utk temankan suami tersayang menghantar pajeronye ke kedai dr.cermin di tepen..sebabnye cermin depan retak seribu..punca2 retak tak dpt dikenalpasti ..sebab katenye..takde pon terkene batu..mebi sebab panas sgt kot..dulu dalam bulan 4 kalu tak silap da pecah skali..pastu ganti di kuala kangsar,,hanya ada cermin single layer je... saya rase itu lah penyebabnye...single layer mudah pecah..nasib tinted..jadik tak la berderai ke badan empunye pajero...

maka ke tepen la kami dengan membawa 2 kete..plannye..sementara tunggu cermin siap boley la kami berdua merayap rayap..tgk wayang makan2,,cuci2 mata...tapi smpi je kedai dr.cermin..dalam stengah jam berckp ckp..rupe rupenye cermin double layer takdak..kene ode la pulak..so esok ajelah siapnye pajero itu..mase en.ikhwan dok ckp2 ngan org yg nak pasang cermin tu..saya pulak guna2 la henfon nokia c6 sy tu...tapi cm pelik..nape skrin da tak kluar pape..ish tak ley jadi nih..godek sana sini..still tak bley...memang trus rase nak nanges...sebabnye..napela time ni jugak die nak rosakkk...

pas abes je hal cermin ,,kami gerak ke taiping sentral utk huhahuha jap..tp ati saya memang rase tak best la...yela...dalam bulan ni cdgnye nak la berjimat cermat secara keras..kot2 dapat kunci rumah ke bulan depan ade la duet sket...henpon jap oke jap langsung tak oke...las2 sy angkat satu henfon nokia lagi..yg murah skali..kale pepel...rm68 ...jadikla boley msg n kol...bile tuka kan simkad ke henfon BARU saya..alamak byk pulak no.penting tak save dalam sim...so g try lagi henfon c6 yg tak nampak pape...cube dan cube dan cube...sampai la sim blocked..sebab tulis pin code salah..bukannye tak ingat..sebab tak nampak kat skrin so kita maen touch aje..satu hal lagi...

en.ikhwan blanje saya mam keni rogers arini..saya suke tapi tak dapat nak ilangkan perasaan tak bes dalam ati saya ni..jalan balek dr taiping ke kuala saya tido..sampai2 tgk depan kedai celcom..utk tnye no.puk bg bukak sim...kene rm 10 pulak...balek rumah..solat zuhur..saya ke sekolah utk amik buku...rajen tak ,,cuti tapi ke sekolah...ade sebab nye...esok dengarnye ade pemantau nak turun skolah,,jadi sy nak la bersedia...skalik bilek guru da kunci..aishhh...awal pulak kuncinye arini..baru 3.30 ptg...balek amik dhini kat taska..gembira la sket tgk muka anak ni...dengan dengar macam2 crita die di taska arini...

kesimpulannye..en.ikhwan kate "bersyukurlah dengan ape yg kita ade..something happen for a reason.."

2 comments:

  1. btul tu kak ilya..ada hikmah kot disblk semuanyanya..saba je la dgn dugaan yg menimpa kan..ceria selalu :)

    ReplyDelete

teman ombak