Friday, August 21, 2009

kuatkan semangat

terbace kan kakak punye entry buat aku ingin bercerita di ruang ini...terima kasih kakak diatas ucapan takziah itu..yaa buat mase ini doakan adik2 sepupu yaa tu kuat semangat melalui hari2 yg mendatang...

pagi rabu 19 ogos..keluarga kami mendapat berita yang mendukacitakan..yang amat menyentuh hati dan perasaan..paman subari...adik ke5 mak..pergi buat selamanya..mengikut jejak si isteri yang pergi dulu pada 8 mac yang lalu..menghidapi sakit yang sama dengan allahyarhamah cik nab..jangkitan kuman di kaki...arwah meninggalkan 3 cahaya mata yang masih blum cukup dewasa...along baru berusia 21 tahun..nampak begitu tenang menghadapi kenyataan ini..aniza..berusia 19tahun...tidak henti mengalirkan airmata..adik ajir 16 tahun nampak begitu kusut...baru sahaja kehilangan ibu 5bulan yang lepas...kini dikejutkan pula dengan kehilangan ayah..mungkin ini ujian untuk mereka..kerana DIA lebih menyayangi ibu dan ayah kalian adik2 ku...cinta ibu dan ayah kalian sehingga ke akhir hayat..sehingga dpat disemadikan sebelah menyebelah....

antara 3 k3matian yang aku ikuti daripada mase jenazah dikapankan sehingga dibawa ke liang lahad..iaitu jenazah embah tom@opah sebelah abah, pakcik dan paman subari...situasi semasa pengkebumian paman sangat2 memilukan..bila melihat wajah sayu 3beradik yang kehilangan ibu dan ayah dalam jangka masa yang terdekat..buat aku insaf..buat aku takut...adakan aku akan kuat jika ini berlaku pada ku......

YA ALLAh.. aku doakan agar along, aniza dan ajir dapat melalui hari2 membesarnya mereka dengan kasih sayang dari kami saudara mara mereka ini...agar 3beradik ini juga bersepakat dalam menguruskan kehidupan bersama..dan agar 3beradik ini tidak putus doa utk ibubapa mereka...

AL FATIHAH untuk Allahyarham paman subari dan Allahyarhamah cik Nab..

1 comment:

  1. sabar.. twawakaal.. itu kunci utama Yaa....semoga anak2 arwah bersabar dan lalui dengan tenang...

    ReplyDelete

teman ombak