Wednesday, June 24, 2009

14th batch

hari ni hari ke2 aku jage spm ulangan kat clifford..
so 2 hari jugak la..pepagi aku da bukak tenet..sbb exam nye stat kul 10..
so tamo g skola cm bese..lepak umah..jemo ken kemas sket2..
n pg ni tergerak ati nk tulih pasal 14th batch..
after aku view gegambo kenkawan 14th batch kat fesbok..

14th batch ni batch semestian dari tahun 1997 hingga 2001..
so now ni mostly nye da berkerjaya..
da matang..da berrpasangan..
da berubah fizikal..gaya...
dari form1 aku dok kat batu 8 teluk intan tuh sampai la form5..
memang tak tekate byknye kenangan n bende yang aku blaja kat situ..

so bebaru ni..las weken n mase cuti skola..aku g wedding batch aku..
aisyah 6june..n megat mase 20 june..aishah..dormmate mase form 1..n megat classmate mase form 1a3 sampai la 3a3...tp yang pasti aku g kesana bukan sebab kaitan tuh..tp sebab plg utuh skali..kami satu batch..n after 8 years tggl kan skola..sesekali jumpa membe2 lame..rase cm jumpa adik beradik....rendu sgt..seronok sesgt...
n ble aku view gamba2 kat fesbok..bace komen kenkawan..memang nmpk..cm kami semua nih rapat seperti adikberadik...

ye la 5 tahun kat semesti..ikatan persahabatan tu lebih kepada ikatan kekeluargaan..tu la muka yang kita jumpa setiap hari selama 5 tahun..da la mse tu tak matured pon lg..ade masalah lebih byk kongsikan pada kawan...

yang aku rendu...geng 3a3 gals...ingat tak nakalnye kita mase lower form...memacam kita buat kat kelas tu..dengan asyik balek prep malam awalnye..tak sempat bunyi loceng kita da stat merayau rayau...

ni gamba kami 3a3 yang da dewasa(dela, makcik ct, farah, amy, dini and aku)..tiada dalam gamba aini hayati di melben..jue di penang n dzidatul..aku tatau die ngaja kat mane..

then upper form aku dimasukkan ke sc3..kat situ kebnyakkan stok2 baek2 punye..prefect bertudung labuh..yang tak cuma aku, deela, aini n suraya..walaupon tak sekelas da ngan yang 3a3 len..kamitetap baek je..tu tak kire crita mase kat aspuri..dengan geng bilek study..hahhaha..name geng bilek study...tapi study sgt ke mase tu??hehehhe..kalu nk ditulis name gals batch aku nih...letih rasenye..yang pasti ade la seramai 48 org kot..aku rendu korg semua...kenkawan yang byk wat keje dengan aku mase mpp...mase sidred..mase rumah sukan delta..mase handball...

emm kenangan..selalu indah ble dikenang..batch aku ni penah la wat reunion..tp aku tak dapat join..so now da takde da rasenye plan reunion..tp plan menyerbu rumah kenkawan kawen...best cmni..selain dapat makan free...tumpang gembira di hari bahagia kenkawan...macam amse kenduri magat..ramai boys turun teluk intan...aku g tp tak tnggu lame..sebab beby izzah da nanges2 nagntok...rase rugi sgt tak join derang g semesti..neok tempat yang membesarkan kami2 semua..aku suka gamba kat bawah ni sebab kat belakang tu ade tulis DISINILAH LAHIRNYA PEMIMPIN..ni gamba aku cilok dari zairi nye fesbok..mase semestian n pengantin megat ke semesti.rase rugi gamba aku tak terdapat disitu..huhuhuhuhuh...


lastly...
kepada semua kenkawan 14th batch..terima kaseh untuk segalenya yang penah kita berkongsi bersama..moga ikatan persahabatan kita semua akan terus terjalin seperti sebuah keluarga..
kat bawah ni gamba mase aku kawen dulu- 16 disember 2007..ramai sgt kenkawan batch yang datang..memang hepi sesgt la...jdk aku pon nk buat kenkawan aku hepi mase derang kawen dengan memenuhi jemputan mereka nnt..insyaAllah


oh lagi sket..thanks to internet n fesbok..yang dapat merapatkan hubungan kami semua :D

6 comments:

  1. i love 14th batch forever & ever!!=) ilya, nnt amik r gmbr izzah kat fb ek.hehe. nnt jgn lupe dtg wedding kitorg ye.hehe..=D

    ReplyDelete
  2. mestinye datang wedding zairi..cepat2 k..jgn tggu smpi 2011

    ReplyDelete
  3. ilya, entry ko kali ni btul2 buat aku rindu zaman skola kite..rindu kenangan membesar ngan 14th batch family..huhu..terima kasih ilya!

    ReplyDelete
  4. yep leen..semua yang menjadi 14th batch akan merindui keluarga besar ini :D

    ReplyDelete
  5. ilya! mane ade jahat la mase a3!! bukan kite plg solehah ke..saya yakin dan saya berani jamin (haha igt tak ayat ni)cume perception boys a1 yg suke sound kite tuh mnyebabkan kite dianggap nakal.
    anyways..aku pon x sangka dah tua2 ni kenangan skola masih segar di ingatan. x sangka jugak boys n girls dah perang dunia ke3 mcm dulu =p

    ReplyDelete
  6. i mean dah tak perang =p

    ReplyDelete

teman ombak