Wednesday, May 23, 2012

hilang

salam..

petang tadi saya baru terperasan yang saya ilang sesuatu yg saya sayang..ntah knape saya langsung tak sedar bile bende tu hilang..jenuh pk..dimana ke mende itu..da cari di rumah di bilik di ruang tamu di dapur..tak menjumpai..dalam kereta..disekolah tadi hny sempat cari disekitar tempat saya melepak membuat kerja..juga tiada..beg2 yg selalu dibawa pon da digeledah..pon takde...

bile cakap pada en.ikhwan..die kate ..kalu ade rezki lagi dengan barang itu pasti akan jumpa..jika tak jumpa2 kene redha je la...bile penat da cari..saya mula rase redha je la..tp bile dok terbaring..kepala asik ter pk pk..kemana hilang nye..ke mana cicir nye..knape la saya tak terseda..adakah itu redha??

harini..saya bace fb status kak moon..Normawati isteri kepada Talib telah pulang kerahmatullah dijemputNYa..setelah hampir setahun lebey bertarung dengan kanser..AL FATIHAH...saya follow blog kak moon ni dari las yer..memang memula bace kisah norma..menitik airmata tak berenti..ujian Allah padanye sgt besar..ujian pada keluarganye juga...so arini talib keHILANGan..insan istimewa yang berkongsi rase kasih sayang dan cinta..insan yg melahirkan zuriat utk nya..kehilangan yang tak dpt diganti lagi..rafiq baby mereka..hilang kasih sayang seorg ibu sejak dilahirkan..beratkan kehilangan mereka..tapi dari pembacaan saya Talib kuat orgnye..moga die terus kuat utk membesarkan rafiq...

berbanding ngan saya..kehilangan saya harini..jauh lebih kecil dr kehilangan Talib..kehilangan yg boley dicari ganti..saya cuba kuatkan hati agar betul2 redho..mak saya kate tadi pasti ade hikmahnye tu bile ilang...

Ya Allah ampunkan dosa2 ku..terima kasih diatas pinjamanMU di dunia ini untuk aku dan keluargaku...

No comments:

Post a Comment

teman ombak