Friday, June 24, 2011

andai dia pergi..bagaimana???

selepas solat jumaat arini..en ikhwan dikejotkan dengan berita sahabat kerja nye pulang ke rahmatullah..dalam perjalanan balek dr skolah..serangan jantung..Allahyarham azizul@ jijoi panggilan di kalangan kenkawan pergi di usia 33 tahun..semua rakan2 terkejut kerana pagi tadi mereka semua masih bersembang dan bersama sama bergotong royong membersihkan sekolah...arwah merupakan pk kokurikulum di sk pos perwor antara org kuat dalam program gotong royong di sekolah en.ikhwan pg tadi...arwah meninggalkan seorang isteri..kak sarah...mereka kawen da lame tp tidak mempunyai anak..

hati saya sgt terkesan dengan berita tersebut..berdebar debar rase..bile en.ikhwan g skolah naek motosikal..melalui perjalanan 144km pergi dan balek dr skolah..(hubby saya mengajar di pedalaman)..penat dan panas atau berhujan...bahaya bermotosikal berbanding berkereta...pajero tu akhir2 ni ade je masalah nye..tu yg en.ikhwan naek moto..disamping perlu berjimat katenye..ye la..minyak kan tetap naek tanpa menurun walaupon sesen....

td..soalan itu diajukan kepada saya..bersediakah saya jika dia pergi mengejut sebegitu..ye saya tiada jawapan utk soalan itu..saya hanya menangis utk menjwapnye..saya belom kuat utk hidup tanpa dia disisi saya..membesarkan dhini tanpa pertolongannye..die lah tulang belakang saya..pengkritik hebat saya..tempat utk saya kongsikan segala rase...

usai magrib tadi saya titipkan lagi doa kepada Allah agar saya yg diambil dulu sebelom dia...saya belom bersedia untuk kehilangan dia yang amat saya sayangi..saya tau jika suda sampai waktu utk Allah mengambil semula pinjamanNYa kepada kita ..tidak kira muda atau tua..tidak kira bile mase pon..ALLah akan tetap mengambilnye...

saya doakan Allahyarham jijoi ditempatkan di kalangan org2 yg dirahmati ALLAh..dan semoga kak sarah kuat utk hadapi pemergian suaminya...





(sewaktu saya type entry ni..en.ikhwan meziarah rumah keluarga Allahyarham bersama teman sekolah..janji nye pada saya utk bawa saya esok sewaktu pengkebumian..al Fatihah)

1 comment:

teman ombak