Monday, November 1, 2010

dunia cekgu




harini masuk tiga tahun saya berada di dunia pendidikan sebagai cekgu..
kerjaya yang tak pernah saya impikan sewaktu di sekolah menengah..
tetapi mula menyukainye setelah tahun pertama di utm..kerjaya yang menjadi doa arwah embah setiap kali saya salam die.."nanti besa yaa jadik cekgu macam makcik ye"..ayat yang tak pernah lekang dr mulot arwah mbah bile saya nk balek asrama.mase tu dalam hati saya selalu menjawab.."yaa bukan nak jadik cekgu yaa nk jadi...dotdotdot"

nk masuk tahun ke4 sebagai cekgu..serba sedikit saya rase saya da pandai handle tanggungjawab sy berbanding mase tahun pertama..walaupon masih rase dibuli..eh betul ke ayat ni??bukan buli tapi diberi tunjuk ajar..ayat kaveline...hahhhahhaha...papepon saya enjoy je jadik cekgu..
SEBaBBBBBBBBBBBB
1) hubby beby saya pon cekgu..cuti sesame..senang taK gado2 tak dapat cuti
2)saya suke ajar maths..sbb sy rase math tu senang tp bebudak rase math tu plg susah
3)bile saya ajar saya rase saya dapat membantu serba sket dalam menjayakan mase depan bebudak
4)sbbb ape lagi ye...ntah la..sebab saya ni penyayang kot..heheheh

pape pon semoga saya trus bersemangat utk mengajar anak2 yang belajar kat skola RMM tu..yang kebykannnya anak2 kampung yang perlu bangkit utk majukan keluarga mereka..then dapat bersabar dengan persekitaran saya yang kekdang buat saya rase seperti saya juga perlu bersuara dengan lantangnye..sabo sabo..
sperti ucapan guru kanan sains saya pagi tadi..kak liza namenye..semoga ilya jadi cekgu yang cemerlang , terbilang dan gemilang...insyAllah..

n lagi satu sy doakan agar surat kompem sy akan dapat dalam tahun ni jugak..ni sume sbb masalah teknikal di bahagian pengkeranian skolah saya yang sdikit seloo..kalu lambat nnt lambat la sy nak wat pinjaman perumahan degan gomen..huhuhuhuhu

ni saya bagi pantun se..


buah cempedak diluar pagar
ambik galah tolong jolokan
saya cekgu baru belajar
kalu salah tolong tunjukkan

4 comments:

  1. tak pa Yaa, cikgu ni banyak jasa nyer... terima kasih sudi mendidik anak bangsa...

    ReplyDelete
  2. selamat 3 tahon kpd kite!!
    chaiyok!!

    ReplyDelete
  3. ilya mmg penyayang :)

    aku pun nak jadi cikgu jugak! insyaAllah

    ReplyDelete

teman ombak