Monday, October 5, 2009

anak penyeri kehidupan :D

teman baik saya ZURAIDAH NGAH ABDULLAH a.k.a JUE selamat melahirkan beby boy di hosp. seberang jaya denagn berat 3.1kg...kelahiran melalui caesarean...smlam jue anta mms..malam tadi tak ley view so trus aku kol tny gamba pe..baru la tau yang die da bersalin..now ni..aku ngan jue da sama title..die ummi jue..aku mama lya...hehhee.tahniah jue ngan ikhmal...



sembang2 ngan jue..proses kelahiran beby boy..agak sukar..tp alhamdullillah selamat ke2 2 nye..perasaan seorang ummi menceritakan proses kelahiran dapat aku bayangkan..mase lahirkan izzah nur dhini dulu..macam caye tak caye je..kita bersalin dan punye anak...itu hadiah dariNYA yang amat2 la berharga...

izzah nur dhini da nak masok 11 bulan..da sebok2 nak jalan..meniti dari satu tempat ke tempat laen da laju...dan pandai sebut mama n abah sikit2...masih tak jelas..tp bunyi hampir dengan sebutan..pengasuh aku pon ckp cmtu...rase hepi dari sehari ke sehari tengok perkembangan izzah..balik dari kerja penat2...penat jugak nk melayan si kecil..tp pasti terhibur dengan keletahnye...oh..sangat indah ble kami bermain golek2 bersama diatas katil..terdengar2 gelak tawanye yang kecil...hehehehe itu kalu time die tak meragam la...sangat mengasyikkan...

dini nama manje...hampir seluruh keluarga dan teman2 memanggil izzah nur dhini dengan nama dini...cume abah dan mamanye yang plg kerap menyebut nama izzah ataupun issyah...pada awalnye kami hanya memilih name nur izzah..pada bulan2 terakhir mengandung..aku dapat name dini dari kak yati..sepupu aku..jadi dicantumkan nama die dpatla izzah nur dhini..membawa maksud..kalu translate trus..kekuatan cahaya agama...moga2 anak kami ini akan menjadi insan yang solehah...


huhuhu disaat aku menulis entry ini aku baru tau yang aku kn pergi induksi pada 15 okt hingga 29 okt di coral bay pangkor...emmm...ter pk pk aku..yang akan meninggalkan anak pada opahnye..aku dan issyah tak pernah berpisah..walaupun isyyah da tak menyusu aku..tp berat hati aku nak tinggalkan issyah ngan abah issyah..tp aku perlu hadiri induksi ini agar aku akan cepat dpat surat pengesahan jawatan...iye inilah waktunya kita perlu berkorban untuk berjauhan buat sementara waktu..abah..mama g kejap..abah jangan nakal2 nanti okey :D

bukan itu aja yang aku pk kan..anak2 di 5 sc yang kan hadapi spm tak lame lagi...ni yang buat aku risau dengan subjek fizik mereka..anak2 5sc..2minggu teacher takde..harap2 mase fizik tak dibiarkan begitu sahaja..emm stat esok da mula kn susun kerja2 untuk mereka ulangkaji...mereka inilah yang akan menentukan hasil pengajaran akuselama 2 tahun untuk fizik...

itu je la buat entry kali ini..rasenye ayam yang aku keluar td da mula cair dari pembekuan...ptg ni aku nk masak soto untuk buat makan2 org bujang namenye..sbb aku menjempot teman-teman bujang disekolah untuk makan2 dirumah malam ini...teman2 ini la yang selalu menemani aku keluar..teman2 yang boleh dilawan gelaktawanye..harap2 masak malam ni menjadilah..ameen

8 comments:

  1. huhu..cian mama dhini..terpaksa pisah dengan dhini..macamnilah..apa kata bagi aini pinjam dhini 2 minggu ni..hehehe..

    tak sabar nak rasa masakan akak..hehe..time kaseh akak..jamuan untuk org2 bujang..

    jangan risau ya..2 minggu kejap je..pejam celik..pejam celik..dah dapat jumpa dhini semula..

    aja-aja faiting.. k-ilya kuat..

    ReplyDelete
  2. iya kak ilya akan kuat ble makan beskut tiger..hahahhaha
    nnt awak ade ank awk rase la mcm mane ble nk berpisah..huhuhuhu..
    ni akak ngah tgu awak datang makan nih...da siap da masaknye..

    ReplyDelete
  3. Lagi best time dia dh jd anak dara....then tengok2 balik gambar masa dia baby. Tak sangka kita mampu bela anak sehingga dia berubah mcm tu...hihi.

    Nak bercucu nanti lg teruja...oppppss!!! Terlajak sudah berangannya ni....

    ReplyDelete
  4. hahahaha kak asyiq...berangan da nk jadik nenek..kak long baru nk pmr :D

    ReplyDelete
  5. nak anak juga! yg chomel cam izzah nur dhini..

    ReplyDelete
  6. mia..ble awak dapat beby nnt sure comey gak..coz awak n erol kan comey...

    ReplyDelete
  7. wah sembang kaum ibu =p aku nih jauhh lagi laaa nak nyembang gaye ni.
    kem slam kat jue ye ilya. tahniah die pon dh dpt baby. lain lak muke die dlm gamba kawen tu....

    ReplyDelete
  8. org kawen aini..nk arr serinye..insyAllah aku smapikan salam..aku pon tak jengok die lagi..dekat je jawang tu ngan umah aku kuala nih

    ReplyDelete

teman ombak