Thursday, July 16, 2009

terima kasih "mak"

minggu ni aku agak tekanan dengan perkara yang berlaku..
hal pengasuh..yang jage izzah..izzah pggl die mak..
setelah dibincangkan..
en. ikhwan memberi kate putus..
kita tuka pengasuh..
aku pon dalam keadaan yang ade tak puas hati..tetap ade rase kasihan..
akhirnya bersetuju untuk tuka pengasuh..
tp tekanan yang aku hadapi adalah untuk memberi tahu mak perkara ini..
rase serba salah..kasihan..tak puas ati bercampur baur..
semalam aku kuat semangat dan bgtau..
mak trima dengan jawapan 'takpe la kalu cmtu'..

hari ini aku anta izzah..
mak seperti kecil ati mungkin..
kurang bercakap dengan aku..
tidak seperti biasa..
apak dan anak2 yang laen tak menunjukkan reaksi berbeza..
iye aku paham..perkara yang berlaku ini sukar utk diterima..
baik dipihak die..mahupun aku..wlupun yang membuat keputusan adalah aku..


esok hari last izzah kat umah pengasuh tu..
utk mak@kak mah sekeluarga..
terima kasih bebanyak..
jage anak saya selama 6 bulan ini..
trima kaseh utk segalanya..
halalkan makan minum kami anak beranak..
saya doakan..keluarga mak@kak mah ..
akan dipermudahkan rezeki lagi..ameen


aku sedih dengan perkara ini..tp aku terpaksa melakukannya..
:(

5 comments:

  1. Erm...masalah pengasuh memang topik besar masa anak kecil2 dulu. Nak cari yg serasi, yang ngam mmg susah. Kadang2 bila dah dapat...terpaksa pulak berpindah randah.

    Itu sebahagian dari pengalaman cikgu2 dalam membesarkan anak......

    ReplyDelete
  2. iye akak..ini masalah yang pertama utk saya..

    ReplyDelete
  3. masa anak kak wahida, kak midah n anak kak kecik dulu, kami antar umah cikgu aziz, umah yg dekat bilik guru tu....

    kak dipanggil emak, kak ida ibu n kak midah ummi. yg jaga tu jadi cek la... sampai sekarang pon sedap dengan panggilan tu... anak2 dah umur 10 tahun...

    di umah sekarang, anak-anak tersasul panggilan mak ngan bik... haru...

    bila anak kita sampai panggil mak kat pengasuh, maknanya dia asuh anak kita ngan penuh kasih sayang, macam anak sendiri...

    ReplyDelete
  4. kakak dah tau...

    takpalah Yaa.. kadang kita tak ada pilihan... dan pilihan yang Yaa buat memang yang terbaik... Kakak setuju.. moga dhini seronok di tempat baru... yelah kalau siap melambai lambai mama dia mesti dia sronok ada kawan baru kan...

    ReplyDelete

teman ombak