Wednesday, October 24, 2012

DIA mendengar bisikan hati saya

salam

pagi tadi selepas menjumpai buku yg hilang...saya dok menyiapkan kerja buku kokurikulum kelas pulak..Alhamdullilah..kiranye hampir setel 90% kerja2 saya..marking done...key in marks done...yuran pibg kelas  setel...buku koku setel...

sambil2 siapkan kerja ..buka alunan surah2 ..tros tringat kat abah..yang di mekah...terbisik kat ati..RENDUnyee nak ckp ngan abah..bukannye saya tak boley talifon..tp disebabkan waktu yg berbeza..dan abah disana melakukan ibadat..jadi takot pulak terganggu aktivitinye...besenye abah akan talifon mak di kampung..mengkhabarkan berita dia disana..mak pon sgt2 la rendukan abah..

skali..dalam kul 115 tadi ..abah telifon saya..woooo heppy...abah ckp die kol mak tak dpt..die kol abg yan saya pon tak dapat...harini besday abg sulong saya..wizan..sama tarikh ngan adik ipar saya punye bday..azratol...abah kol saya utk sampaikan salam hari jadi dr abah kepada abg yan..hahahaha..tak kesah la abh kol sbb takdpat kol org len..janji saya puas dapat dengar sore abah..abah gtau die sehat..akan bergerak ke arafah pada petang ni utk wukuf...umat nabi Muhammad da memenuhi kota makkah da abah kate..

Allah tu maha Pengasih dan Penyayang..hanya terdetik berbisik je di hati saya..yg sy rindu nak dengar sore abah..Alhamdulillah trus dapat.. esok baru saya nak balek umah mak..utk beraya haji..sebab abah tak de di kampung..kami 3 beradik akan beraya aji di simpang tiga bersama mak...

raye aji cm bese..perasaan nak raye tu simple2 aje..lagipon debaran nak bersalin tu lagi kuat kot..wokeh stop sini dulu..petang ni kene bawak dhini g KKIA..sebab kantoi ngan nurse mase cek perot aritu..anak sulong tak bawak checkup after abes dapat suntikan..kira2 2thn..hahaha..saya pemalas..

No comments:

Post a Comment

teman ombak