Saturday, August 4, 2012

iftar @ restoran simpang tiga

salam...

weken yang sedikit panjang kan..cuti sampai senin..yeayyy..so memang plan weken ni kami akan balek ke rumah mak abah saya di kampong simpang tiga parit...tapi sebelom tu saya nak crita semalam en.ikhwan nye membe2 skola..ni membe2 yang semua da bekeluarga..ajak berbuka pose sesama kat restoren simpang tiga ipoh..kat greentown mall tu...syiok memang la syiok..tapi disebabkan mama perot debab..tak la makan byk sgt..n makan pon berstrategi...hahhaha..tamo perot sengkak gile..mama bawak kamera tapi maleh gle nak snap..bile neok semua org snap gamba pakai samsung tablet la..ipad la..samsung note la...huhuhuhu dasar jeles ya amatt..sebab samsung saya comel lote je..so nk kuarkan kamera gabak da maleh..en.ikhwan je la snapkan 2 3...meh layan dulu gamba...



ni kalu sesape berminat nak g..ley contact no. tepon die..

rase berbaloi la dengan bayaran 26 hengget tu...ade ayam goreng, ayam baka, ayam rempah, gulai kawah daging ade 2 jenis, ikan keli ,gulai2 masakan kampong ala jawa2 ,makanan ala2 western food, pencuci mulot comel2, aneka mee, cucor,,buahbuahan.es kacang.dan macam2 la...en.ikhwan makan cm best je..saya pon best cuma tak la merase semua sebab perot cpt full..tempat pon selesa..ade surau utk laki dan perempuan...ley dok luar ley dok dalam kalu nak makan..sebab kami bawak anak2 yang sedang membesar..kami dok dalam ekon..mak bapak ngah makan..anak2 kami da mula mengelilingi meja maen kejar2...da namenye budak..kalu tego pon di buatnye juga...tapi masih terkawal la..takde yang pecahkan pape..hahahahahha....

.kumpulan kami antara yg terakhir kluar tgglkan restoren..jam 9 cmtu..sebab para suami sebok nak tengok lee chong wei lawan...dapat tgk se game pon jadi la....pas makan..saya n enikhwan n dhini g jenjalan ke kedai2 baju kurung blakang gm tu..pergh baju macam2 ade...tapi bile da bekenan kat hati ngan jubah semalam..skali..size tak mengena..haishh..payah ni nk cr utk mama ni..perot nmpak tak besa..bile test..da sendat...so hasrat nak li baju raya mama disimpan dulu..nnt la cari kat kuala..kuala kangsar ni pon da penuh ngan khemah jual baju2..sarat rasenye pekan tu ngan org jual baju raya....

jap lagi ..saya nak balek simpang tiga..nak berbuka pose reramai..syiok pulak dengar makcik n family abg fendi ade balek..balek bawak kabar brita gembira..Alhamdulillah..abah n makcik dapat g mekah utk haji tahun ni..so makcik balek nk tolong abah isi borang...semoga dipermudahkan urusan mereka segalanye..nampaknye..time saya bersalin nnt..abah ade kat mekah la...mebi mak tinggal dengan abg yan dan saya la... kebetulan cuti sampai senin..semua adikberadik saya pon balek...cecey..semua cm doblas org adik beradiknye...setakat family abg yan,, family abuan..family saya,,cmpor mak abah ade la 13 org...campor family makcik ade la 17 org..huishh cukop meriah da tu....dhini dapat la jumpa sepupu sebelum raye..kang raye ade yg balek awal ade yg balek lewat....

rasenye...kenikmatan berbuka bukan lah pada makanan sangat..tapi bila dapat berkumpul ramai2 dengan orang-orang yg rapat dengan kita...kenikmatan berganda...
SELAMAT MENERUSKAN IBADAH PUASA DENGAN LEBIH MENDEKATKAN DIRI KEPADANYA SEMUA... 
love

No comments:

Post a Comment

teman ombak